4 spôsoby ako emočne zaujať

V súčasnosti je dôležitým aspektom budovať si so zákazníkmi čo najbližší vzťah. Jednoducho – poznať ich a dovoliť im, poznať Vás. A čo je efektívnejšie ako vzbudiť emócie? Veď práve tie zapríčiňujú, že niečo ostane v pamäti po dlhú dobu. Preto vzbudiť pozitívnu alebo veľmi silnú emóciu zaručí, že divák si neskôr váš brand s ňou spojí a tak ostanete v jeho podvedomí – hm, povedzme, že ešte veľmi dlho.

Nemusíme sa hádam viac baviť o tom, že videá sú najefektívnejším spôsobom ako sa prezentovať. Veď predsa obraz je mozgom oveľa ľahšie spracovaný ako dlhá prednáška či nebodaj text. Ale poďme sa teraz pozrieť na to, ako do videa dostať tú správnu emóciu.

Emotional engagement

Emotional engagement alebo emočné zaujatie, je dôležitým faktorom pri akejkoľvek marketingovej činnosti. Obzvlášť v dnešnej dobe sociálnych sietí, skráteného rozsahu pozornosti u ľudí a obrovského zahltenia trhu reklamou. Už z názvu vyplýva, že pôjde o emócie. A pôjde o veľa emócií. Je to pomyselný boj o ľudskú pozornosť a jej udržanie a firmy sa predbiehajú v tom, ktorá dokáže vzbudiť emócií viac – a čím silnejších, tým lepšie. 

Vo video marketingu to platí dvojnásobne a to jednoducho preto, pretože videá ponúkajú všetky prostriedky, ktoré možno využiť na vyburcovanie každej emócie. Ale ako dostať do videa všetky tie emócie? 

Dôležitá téma

Možno by bolo dobré spomenúť, že dôležitý je aj výber cieľovej skupiny. A práve vďaka tomu jednoducho zistíte tému. Ak už ste zabehnutý brand alebo firma, k téme asi toho moc nenavymýšľate, nakoľko s najväčšou pravdepodobnosťou bude náplňou obsahou vaša obchodná aktivita, produkt alebo príbeh firmy. 

Tu prichádza na rad správna voľba cieľovej skupiny – kto je váš najčastejší zákazník? Ku komu sa svojim produktom alebo službou snažíte prehovoriť? 

Existujú aj rôzne globálne témy, ktoré možno implementovať, v prípade ak sa firma rozhodne vydať na novú cestu – napríklad na tú ekologickú. V tomto prípade môže Vaše video obsahovať práve túto tému. A vďaka tomu už môžete cieľiť aj na skupiny zaujímajúce sa o životné prostredie. 

Hudba

Hudba, sama o sebe, je veľmi silný nástroj na vzbudzovanie emócií. Poznáme to všetci – dokáže nám privodiť spomienky, vyvolať zimomriavky a mnoho iného. A čo tak v jej spojení s videom? S videom, ktoré sa zameriava na konkrétnu emóciu – nadšenie, šťastie, smútok, strach? To všetko v kombinácii s tou správnou hudbou tvorí jednoducho neodlučiteľnú kombináciu. 

Vizuál

Zahrnutie zaujímavých a pútavých vizuálov, nie len vo videu, je čarovným prvkom. Nielenže dokážete vytvoriť metaforu a prepojiť Váš brand s abstraktnosťou, ale vďaka vizuálom dokážete prerozprávať celý príbeh, a to bez potrebného dialógu, voice-overu alebo textu na čítanie. Jednoducho, kreativite sa nikdy mädze nekladú a umelecký podtón je vždy vítaný. V tomto prípade sa však treba zamerať na to, aby Vašu metaforu každý pochopil a dokázal ju správne interpretovať.

Farby

Vždy to bolo o nich. Správna kombinácia farieb dokáže jednoducho umocniť pocity. Všimnite si, že keď sa pozeráte na živé a plné farby, tak sú Vaše pocity veselé no keď zazriete paletu bledých, zemitých farieb tak tie pocity zastrie jemná hmla smútku. A tu prichádza Vaša úloha – nepodceňujte svoju paletu. Dôkladne si vyberte, s čím chcete pracovať aby Vášmu videu nechýbalo skutočne nič. 

Záver

Nebojte sa načrieť do vôd nepoznaného a skúste sa pri tvorbe, aj Vášho videa, pozrieť za hranice formalít. To skutočné prepojenie s Vašimi zákazníkmi či klientami prichádza, v dnešnej dobe, cez emócie. Tak ich neváhajte objaviť.

Zdieľať:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Obsah

Súvisiace články

Ste pripravení vytvoriť svoje jedinečné animované video?