Predajný lievik – čas na sériu videí

Viete čo znamená predajný lievik a ako vám môže pomôcť nakopnúť váš video marketing? Poďme si ho priblížiť a povedať ako z neho vyťažiť maximum, oživiť vašu komunikáciu a dostať sa do povedomia skutočne širokému publiku.

V skratke povedané, predajný lievik znamená cestu zákazníka od jeho prvého kontaktu s vašou značkou/produktom/službou, teda od budovania povedomia až po vykonanie želanej akcie. Ako môžete vidieť na obrázku vyššie, skladá sa z niekoľkých častí, resp. fáz.

A teda, na dosiahnutie očakávaných cieľov je potrebné, aby ste v každej časti lievika zvolili iné informácie, ktoré chcete povedať svojmu publiku. Reklamné videá, resp. série videí sa dajú v tomto prípade veľmi pekne využiť, viete ich nastaviť tak, aby ste podchytili svoje cieľové publikum a vyvolali žiadané reakcie.

Správne nastavenou video kampaňou viete nielen osloviť, ale aj zaujať či očariť. Zoberte si, že by ste mali k dispozícii niekoľko videí, ktorých obsah by bol prispôsobený pre každú fázu lievika. Mohli by ste postupne odhaľovať informácie, pracovať s príbehom na pokračovanie, … zaujímavé, nie?

Tak poďme si teraz povedať niečo o jednotlivých fázach …

1.    Fáza – budujte povedomie o značke

V tejto fáze prichádza spotrebiteľ prvýkrát do kontaktu s vaším produktom alebo službou. Najdôležitejšie je teda to, aby ste dostatočne upútali, aby ste vyvolali zvedavosť. Videá pre túto prvú fázu by tak mali mať maximálne 30 sekúnd. V tomto bode platí, že čím kratšie tým lepšie, hlavne aby ste povedali tie najpodstatnejšie veci. Nemusíte vysvetliť všetko, na to budete mať priestor v ďalších fázach. Zapojte napríklad krátke 6 sekundové nepreskočiteľné bumpre na YouTube, ktoré sa prehrajú pred videom, ktoré chce divák sledovať.

2.    Fáza – Vzbuďte záujem

V druhej fáze predveďte ďalšie video zo série. Je veľká pravdepodobnosť, že sa s ním stretnú najmä tí používatelia, ktorí sa dostali do kontaktu s vaším videom v prvej fáze.

Predstavte si situáciu, že ste svojím krátkym reklamným videom zaujali niekoho natoľko, že klikol na danú reklamu a dostal sa na vašu webovú stránku. A tak prichádza čas povedať o produkte viac. Na konkrétnej podstránke alebo na home page už môžete použiť dlhšie video, ktoré podrobnejšie opíše váš produkt. Ukážte ako dokáže vyriešiť problémy, aké prináša výhody, prečo sa preň rozhodnúť atď. Poskytnite všetky kľúčové informácie, ktoré presvedčia spotrebiteľov o kúpe.

3.    Fáza – Vyvolajte túžbu

Je nevyhnutné uvedomiť si, že nie každý zákazník nakúpi ihneď na prvýkrát. Preto je potrebné vzbudiť uňho túžbu po jednotlivých funkciách či benefitoch. Za týmto účelom bol vymyslený remarketing. Svoj video obsah dokážete presne zacieliť na ľudí, ktorí nedokončili svoj nákup. V krátkych videách sa im pripomeniete a odprezentujete prečo by sa mali pre produkt rozhodnúť. Vhodným formátom je napríklad TrueView in-stream video, ktoré sa prehráva pred, počas alebo po prehratí nejakého iného videa. Používateľ má možnosť preskočiť ho po prezretí 5 sekúnd.

4.    Fáza – Vyvolajte akciu

V poslednej, a teda v štvrtej fáze je najdôležitejšie využiť príležitosť presvedčiť používateľa, aby vykonal požadovanú akciu – napríklad nakúpil, registroval sa atď. Často sa stáva, že po tom ako používateľ prejavil záujem o náš produkt, tak ho pred kúpou ešte porovnáva a zisťuje či odpovedá jeho požiadavkám.

V takomto prípade perfektne fungujú videá umiestnené na konkrétnej podstránke ku jednotlivým produktom. Dostávate tak priestor ukázať aj jednoduchšie spracované video, ktoré môže mať pokojne aj dve minúty, pretože konkrétne opisuje funkcie daného produktu. Ukazujete ako produkt funguje, čo všetko spĺňa. Napríklad pri aplikáciách môžeme ukázať podrobnejšie prostredie, čím používateľ zistí, či mu bude aplikácia vyhovovať.

Zhrnutie

Ak teda plánujete uviesť na trh novinku, predstaviť zlepšenia vášho produktu alebo chcete jednoducho naplniť komunikačné plány z dlhodobého hľadiska, tak séria videí je na to perfektným nástrojom. Aký obsah, resp. aký tok informácii použijete je samozrejme na vás. Pokiaľ si ale nie ste úplne istí kreatívou, rozprávajte sa o nápadoch s vaším tímom a určite si nechajte poradiť od skúsených kreatívcov z brandže.

Zdieľať:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Obsah

Súvisiace články

Ste pripravení vytvoriť svoje jedinečné animované video?