Vedeli ste, že explainer videá sú najpoužívanejším typom videí (74%) v rámci online prostredia? Alebo, že ich pozerá viac ako 96% používateľov, aby sa dozvedeli niečo nové o daných produktoch? Preto sme sa prelúskali internetom a pripravili sme prehľad tých najzaujímavejších z našej tvorby a aj zo sveta.
Prečo sú explainer videá tak populárne? Pretože sú perfektným nástrojom na budovanie povedomia o značke a jej jednotlivých produktoch. Vďaka nim môžete zlepšovať vzťahy s cieľovým publikom a vysvetliť mu všetko jednoducho a kreatívne.
Doctors in Italy
Tak táto animácia nás upútala svojím čistým štýlom a jasným spracovaním. Príbeh má jasnú dejovú líniu, jednoducho ukazuje riešenie možného problému. Vysvetľuje čo robiť, ak sa náhodou ocitneme v nepriaznivej zdravotnej situácii v krajine, ktorej jazyk nepoznáme. V tomto prípade hovoríme o Taliansku. Autori zvolili viaceré prvky, z ktorých priam srší práve táto krajina. Ako napríklad národná farebnosť, hudobný podklad typický pre túto oblasť alebo zobrazená mapa Talianska.
Rovnaký princíp môžeme sledovať aj v ďalšom videu – Doctors&Friends. Video sa zameriava na ten istý problém, ale v inej krajine – vo Francúzsku.
Evernote
Nasledujúca ukážka predstavuje príklad skvelo fungujúceho explainer videa. Aj keď je síce dlhšie, má niečo vyše 2 minút, tak to vôbec neprekáža vzhľadom na jeho dynamiku. Tá nás pohltila hneď od prvej sekundy až po tú poslednú. Výborné je aj to, ako sú odprezentované jednotlivé používateľské scenáre a tiež, že vidíme prácu s reálnym prostredím. Video tak zreteľne ukazuje ako softvér dokáže vyriešiť situáciu každej špecifickej skupiny. Používatelia tiež získavajú prehľad ako bude vyrezať ich práca s daným softvérom.
Private Label Portal
Teraz by sme vám radi predstavili video, ktoré pochádza z našej „dielne“ vytvorené pre Private Label Portal. V projekte bolo dôležité hneď na začiatku predstaviť dve cieľové skupiny – výrobcov a predajcov. Následne v krátkom slede odprezentovať ich problémy a znázorniť win-win riešenie situácie, v ktorej sa nachádzajú. Vsadili sme na abstraktný štýl, jemnú biznis hudbu, prepracovaný dizajn a farebnosť, ktorá je príjemným osviežením B2B komunikácie. Keďže tá býva väčšinou serióznejšia.
Springwell
Čo najviac kvitujeme na tomto live-action videu je to ako Springwell dokázal s dávkou humoru odkomunikovať aj taký produkt akým je systém vodnej filtrácie. Musíme uznať, že sa im to naozaj podarilo. Použitie rodiny v rámci jej bežného dňa, zvolený tón komunikácie, to akým štýlom sú ukázané výhody produktu, … všetko to spolu funguje a vytvára super dojem.
Hootsuite
Táto animácia nám vysvetľuje, že manažovanie biznis stránky na sociálnych sieťach zvládne každý a naozaj to nemusí byť pre nikoho strašiak. Aj keď video uzrelo svetlo sveta už pred pár rokmi, tak si zaslúži miesto v našom blogu. Páči sa nám na ňom najmä jeho hravosť a milý tón. Rovnako skvele zodpovedá cieľovej skupine svojou veselosťou a tým, že je tak trochu trafené.
Expensya
Expensya je druhá animácia z nášho portfólia, ktorou sa radi pochválime. Pri tomto projekte sme vsadili na izometrický štýl, ktorý ju robí výnimočnou. Vďaka nemu pôsobí nadčasovo a aj taká téma ako riadenie obchodných nákladov vyzerá zrazu zaujímavo. Okrem toho sme použili pestré farby, ktoré pozitívne vplývajú na oko diváka a spájajú sa s pozitívnou emóciou.
Grammarly
Ďalšie live-action video, ktoré podľa nás stojí za pozornosť je práve toto od Grammarly. Spoločnosť je známa svojou rozsiahlou video produkciou, v ktorej je vždy prítomný humor. A to sa im podarilo aj teraz. Prostredníctvom rôznych situácii vidíme ako ľahko sa môžeme dopracovať k efektívnemu písaniu. Zobrazené sú aj reálne ukážky demonštrujúce princíp fungovania tejto platformy. Divák tak presne vidí ako mu platforma pomôže pri písaní rôznych textov.
https://www.youtube.com/watch?v=H53JSXPXPxI
Hask
Explainer video od Hask perfektne ukazuje ako sa dá zobraziť postava v rámci jedného príbehu aj prostredníctvom geometrického tvaru. V tomto prípade hovoríme o guličke, ktorá reprezentuje túto postavu v spleti jej denných zvykov a povinností. Taktiež sa autorom podarilo veľmi pekne spracovať vizuálne prostredie. Pomocou abstraktných prvkov a štýlu vyžaruje z videa hravosť a celkovo pôsobí sympaticky.
Záver
Ako môžete vidieť na príkladoch vyššie, existuje veľa spôsobov ako uchopiť explainer videá. Dôležité je zachovanie zrozumiteľnosti a nebáť sa ísť cestou out-of-box. Veríme, že sa vám nami vybraté ukážky páčia a že v nich nájdete inšpiráciu a motiváciu k vlastnému očarujúcemu videu.