Aký typ videa potrebuje váš produkt alebo služba?

typy animovaneho videa
Ak rozmýšľate nad tvorbou zaujímavého videa pre váš produkt alebo službu, určite sa musíte v začiatkoch svojej kreatívnej cesty rozhodnúť, ktorým smerom sa vlastne vybrať. Pri tvorbe na mieru nám ako hrané, tak aj animované videá poskytujú tisíce možností. Zhrnuli sme pre vás preto všetky najdôležitejšie informácie, ktoré vám pomôžu správne sa rozhodnúť.

Aký je cieľ videa a kde bude umiestnené?

Toto je jedna zo základných otázok, ktorú vám položí každé profesionálne produkčné štúdio, aby vám dokázali pomôcť s výberom a navrhnúť čo najlepšie riešenie. Je preto dôležité poznať odpovede na základné otázky ako – Bude video umiestnené primárne na sociálnych sieťach, webovej stránke alebo sa jedná o prezentačné video určené na konferenciu? Plánujete video použiť aj v rámci platenej propagácie? Čo chcete videom dosiahnuť? Je cieľom videa predať, vyvolať interakciu alebo popísať detaily produktu?

Toto sú otázky, ktoré nám, tvorcom videa, pomôžu určiť čo sú najdôležitejšie faktory, ktoré musí video spĺňať, aby sme maximalizovali jeho prínos pre váš marketing. Pretože je veľký rozdiel ako budeme informácie predávať v prípade reklamného videa, kde máme pár sekúnd na zaujatie diváka alebo naopak pri edukatívnych videách, kde už často tento záujem máme.

Kto je vaša cieľová skupina?

Základným rozdelením, ktoré má často vplyv na smerovanie videa je B2B a B2C. Od tohto rozdelenia sa následne odvíja celý kreatívny proces od výberu vizuálneho štýlu, nastavenie dynamiky animácie až po voľbu ideálneho hlasu pre dabing.

Pri firemných zákazníkoch a partneroch sa často volí trochu konzervatívnejšie prevedenie videí a naopak pri videách zameraných na konečných užívateľov si môžete dovoliť trochu viac popustiť uzdu fantázii a humoru.

Pravdaže toto základne rozdelenie neplatí v každom prípade. Všetko závisí od vašej komunikačnej stratégie, ktorú plánujete nastaviť, prípadne už používate. Ak ste mladý fresh podnik, video bude tomu zodpovedať, na druhej strane ak sú vaši konečný spotrebitelia konzervatívnejší, musíte aj v rámci B2C komunikácie zvoliť štýl, ktorý ich osloví.

Všetky videa z dielne Moodive, sú preto vytvárané vždy na mieru pre každého zákazníka. Všetky scény, vizuály, postavy pripravujeme individuálne pre každý projekt. Dokážeme sa tak maximálne priblížiť ako cieľovej skupine, tak aj vášmu brandu a prezentovanej téme.

Aké sú základné prevedenia videí?

Po zodpovedaní predošlých bodov už musíte mať celkom jasnú predstavu o vašom videu a budete ho vedieť jednoducho zaradiť do správnej kategórie. Video tvorba od Moodive je rozdelená do 4 hlavných kategórii.

Animované videá služby

Explainer videá – animované videá, ktorých hlavnou úlohou je vysvetliť aj zložité nápady a myšlienky jednoduchým a zaujímavým spôsobom.

Reklamné videá – krátke animácie, ktoré majú len jeden účel. Predať váš produkt alebo službu. Hľadajú ako inovatívne, zaujímavo a čo najúspešnejšie povedať zákazníkom čo potrebujete a splniť tak vaše predajne ciele.

Edukatívne videa – Dokážu v rámci pár minút zhrnúť neskutočné množstvo informácií. Táto forma videí nájde svoje využitie v rôznych e-learningových videách a tutoriáloch, kde pomáhate publiku vyriešiť nejaký problém alebo prezentujete tému, ktorá ich zaujíma.

Promo Aplikácie – odprezentujú vašu aplikáciu alebo software v čo najlepšom svetle. Sú ideálnym nástrojom ak potrebujete ukázať ako váš produkt vyzerá, zviditeľniť nový update, funkcie alebo moderné UI.

Aká je ideálna dĺžka animovaného videa?

V zásade platí, že čím je video kratšie tým lepšie, pretože s rastúcou dĺžkou klesá počet užívateľov, ktorí video dopozerajú dokonca.

Pri explainer videách sa ideálna dĺžka pohybuje v rozmedzí 60 až 120 sekúnd, pri reklamných videách toľko času nemáte a jedná sa o 10 až 30 sekundové animácie. V rámci edukatívnych videí sa štandardne ráta s väčšou dĺžkou, pretože pozornosť divákov už máte a teraz im musíte odprezentovať veľké množstvo informácií. Všeobecne sú edukatívne videá dlhšie ako 2 minúty.

Ideálny model pre naštartovanie video marketingu?

Často sa stáva, že vaším cieľom je ako odprezentovať váš produkt alebo službu, tak ju zároveň aj predať v rámci propagácie na sociálnych sieťach. Bežné 90 sekundové explainer video by asi nesplnilo vaše očakávania a platiť za dve videá s rovnakým obsahom nie je práve efektívne.

V takomto prípade máme v Moodive pre klientov ideálny model. Pri realizácií pripravíme pre vás dlhšie explainer video a následne aj jeho krátku reklamnú verziu, ktorá bude obsahovať len tie najdôležitejšie informácie. Prvé video tak u zákazníkov vzbudí záujem a to druhé mu na webe poskytne všetky informácie, ktoré mu v kratšej verzii chýbali.

Už viete aké video bude to pravé pre vás? Napíšte nám na hello@moodive.com a rezervujte si konzultáciu zdarma. Vstúpte s nami do sveta animácií.

profesionálne animové videá

Zdieľať:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Obsah

Súvisiace články

Ste pripravení vytvoriť svoje jedinečné animované video?